רשלנות באבחון רפואי

אבחון הוא שלב אינטגרלי בכל פרוצדורה רפואית החייב להתבצע בצורה מקצועית וקפדנית. אם האבחון שגוי, כל שלבי הטיפול לאחר מכן – בין אם ניתוח, מתן תרופות או הוראות אחרות הניתנות למטופל – לא יפתרו את הבעיה ואף עלולים לגרום לנזק. הנזק יכול לבוא לידי ביטוי בפגיעה בגוף בגלל הטיפול הלא נכון שניתן, אי טיפול והזנחת הבעיה האמיתית או שילוב בין השניים. מקרים רבים של רשלנות רפואית אירעו בשל רשלנות באבחון רפואי. כאשר אדם חש שהטיפול בו היה רשלני, מומלץ להיוועץ, מוקדם ככל האפשר, עם עורך דין מומחה בתחום.

 איך מתרחשת רשלנות באבחון רפואי?

רשלנות באבחון רפואי יכולה לקרות בעקבות החלטות לא נכונות אך לא רק בשל כך. גם עניינים אדמיניסטרטיביים של זמן בדיקה ארוך, למרות שיש מקום לזרז את הבדיקה יכולים להיחשב כרשלנות. כך גם רישומים לא נכונים של נתונים שהביאו לניתוח המקרה בצורה שגויה. רשלנות באבחון רפואי יכולה להיגרם כתוצאה מפענוח שגוי של בדיקות הדמיה, ביצוע לוקה של אבחנה מבדלת או אי שימת לב למי מן הממצאים המודגמים בתוצאות הבדיקה רפואית. לכן, איתור הכשל האבחוני אינו משימה של מה בכך אלא מצריך בדיקה מדוקדקת של כל שלבי האבחון – האם הרופא שלח את המטופל לבדיקות המתאימות או שמא החמציץ מלהפנות את המטופל לבדיקות שהיו נחוצות לקביעת הבעיה? האם האבחון פספס את הממצא החשוד שהצריך המשך בירור רפואי? האם מדובר אבחון שגוי או אבחון יתר שעלול גם הוא לגרום לנזקים?

 איך לבחור את עורך הדין שילווה בתהליך

כפי שניתן לראות, ההוכחה שנזק שנגרם למטופל אירע בשל רשלנות באבחון רפואי אינה פשוטה. על מנת להגיש תביעת רשלנות רפואית יהיה צורך להוכיח שהאבחון הלוקה  גרם לנזקו של המטופל. מעבר לכך יהיה צורך להוכיח שאכן האבחון נעשה בצורה רשלנית. לא כל אבחון מוטעה הוא רשלנות, יכולה להיות טעות אנוש או בעיה במכשיר למשל. עורך דין מומחה בתחום יבחן את המקרה, האם יש עילה לתביעה, עד כמה יהיה קשה להוכיח קשר סיבתי ועוד. ההתייעצות היא חשובה כי משפט על רשלנות רפואית יכול להיות ארוך, מורכב ויקר.

צחי לביא הוא עו"ד המתמחה מזה שנים ברשלנות רפואית ובעל ניסיון עשיר בניהול תיקי רשלנות רפואית לסוגיהם. מוזמנים ליצור קשר.

 

רשלנות באבחון רפואי

לקבלת פרטים צרו קשר

בתקשורת