רשלנות רפואית עיניים

ראיה הוא אחד החושים החשובים לנו ביותר. ללא ראיה תקינה נתקשה להתנהל בעולם, והיכולת שלנו לעבודה, תנועה ועוד תהיה מוגבלת. מעבר לכך שתפקוד תקין של העיניים הוא קריטי, מדובר גם על איבר רגיש מאוד אשר הטיפול בו, וגם אבחון בעיות שישנן בו, דורשים עדינות ומיומנות רבה. רשלנות רפואית עיניים יכולה לנבוע הן מאבחון שגוי או אי אבחון של בעיה אשר גרמה להתדרדרותה והן מטיפול שנעשה בצורה לא מיומנת או עדינה מספיק כך שנגרם למטופל נזק. הדבר מתסכל במיוחד כאשר נגרמה רשלנות בטיפול שנעשה מבחירה כמו ניתוח לייזר להסרת משקפיים.

 חשיבות חוות דעת מומחה בתביעת רשלנות רפואית עיניים

גם אם נגרם נזק כתוצאה מפרוצדורה רפואית הקשורה לעיניים כמו ניתוח להסרת משקפיים, הרמת עפעפיים או ניתוח אחר, הדבר עדיין אינו מצביע בהכרח שמדובר על רשלנות רפואית עיניים. כדי שהדבר יחשב כרשלנות, צריכה להיות הוכחה לכך שהרופא או הצוות הרפואי בכלל נהג בצורה שאינה סבירה, באופן בו רופא אחר לא היה נוהג בנסיבות אלה. כדי להוכיח זאת יש צורך בחוות דעת של רופא מומחה. חוות הדעת שלו תתמוך בכך שהנזק שישנו כעת למטופל קשור בקשר סיבתי לטיפול שקיבל, וגם שהצורה בה טופל הייתה רשלנית. שני הדברים אינם קלים להוכחה. חוות הדעת תצטרך להיות מבוססת על מסמכים רפואיים וראיות אחרות כדי שבבית המשפט יקבלו את חוות הדעת ויקבעו שאכן זו רשלנות רפואית.

 בחירה נכונה של עורך דין לליווי התהליך

בין אם מדובר על רשלנות רפואית עיניים ובין אם רשלנות רפואית בכל תחום רפואי, חשוב שילווה את התהליך עורך דין מומחה בתחום. עורך דין בעל ניסיון יבחן קודם כל את המקרה בפן המשפטי ויעריך עד כמה הוכחת הקשר הסיבתי בין הנזק לצורת הטיפול תהיה קשה וכך גם לגבי ההוכחה שמדובר ברשלנות. אם לדוגמה לפני ניתוח לא הוסבר למטופל על הניתוח, מהלכו, הסיכונים שלו עוד הדבר יחשב שלא הייתה כאן הסכמה מדעת וזו רשלנות. כך גם אם הניתוח התבצע ללא פיקוח ונוכחות של רופא בעל סמכות לבצע ניתוח מסוג זה.

אסי לביא צוקרמן הוא משרד עורכי דין המתמחה ברשלנות רפואית לסוגיה ובעל ניסיון בניהול תיקי תביעה בתחום רגיש זה. מוזמנים ליצור קשר.

רשלנות רפואית באבחון

לקבלת פרטים צרו קשר

בתקשורת