רשלנות רפואית פלסטיקה

ככל שישנה התקדמות בטכנולוגיה ובשיטות הטיפול ברפואה, ישנה עליה בביקוש גם לניתוחי בחירה, המכונים בעגה המקצועית, "ניתוחים אלקטיביים", דהיינו שאינם הכרחיים מבחינה רפואית ומטרתם שיפור המצב הקיים או שימורו. ניתוחים פלסטיים הם דוגמא מובהקת לניתוחי בחירה שבהם הממשק שבין האסתטי לרפואי הוא הרבה יותר נזיל ומורכב מאשר במקרים של ניתוחים הכרחיים ודחופים. ואולם, כמו בניתוחים דחופים, גם ניתוחים פלסטיים שמוכרים כניתוחי בחירה קיימים סיכונים של רשלנות רפואית פלסטיקה. כמו-כן, ניתוחים אלו לעיתים עלולים להתבצע על-ידי רופא שאינו מומחה לכירורגיה פלסטית או שיבוצעו במיומנות לקויה. העובדה שמדובר בניתוחי בחירה לא פוטרת את הרופא המטפל מאחריות לכשלים שנפלו בעת הניתוח, אדרבא, היא מקימה רף גבוה יותר לבחינת סוגיות כגון הסטנדרט הרפואי שבו בוצע הניתוח והאם המטופל יודע באשר לסיכונים הכרוכים בניתוח.

 רשלנות רפואית פלסטיקה- כשלים בניתוח עצמו

רשלנות רפואית פלסטיקה יכולה כמובן להיות קשורה לכשלים שנעשים במהלך הניתוח. ניתוח פלסטי צריך להתבצע במיומנות ובזהירות ע"י רופא שהוא בעל הסמכות המתאימה לכך ובסביבה סטרילית עם כל המכשור הנדרש. אם את הניתוח ביצע מתמחה בעל ניסיון לא מספק כשרופא בכיר אינו נמצא בחדר ישנה עילה לתביעה. נורות אדומות המצביעות על כך שכדאי להתייעץ עם עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית הן למשל, אם לאחר הניתוח ישנן צלקות ולא רק במקום בו התבצע הניתוח, כאשר בעקבות הניתוח היה דימום או תופעה אחרת שגרמו לנזק, אם המטופל לא קיבל הוראות כיצד עליו לנהוג לאחר הניתוח ונגרם לו נזק מכך ועוד.

 יש חשד לרשלנות רפואית- מה עושים?

בין אם מדובר על רשלנות רפואית פלסטיקה או רשלנות רפואית בתחום אחר, חשוב להתייעץ מוקדם ככל האפשר עם עורך דין מומחה בתחום. גם אם למטופל נראה שהייתה רשלנות, הדבר לא בהכרח יתקבל ע"י בית המשפט ונדרשים טיעונים וראיות לכך. על פי הנתונים הקונקרטיים שישנם כמו מסמכים רפואיים, תוצאות בדיקות, תמונות המראות נזקים שלאחר הניתוח יוכל עורך הדין לבדוק האם ישנה עילה לתביעה בגין רשלנות. חשוב להסתמך גם על חוות דעת רפואית של רופא מומחה בתחום. הוא יוכל לאשר קודם כל שיש קשר סיבתי בין הטיפול לנזק וגם שההתנהלות הייתה רשלנית. עורך הדין צריך להיות בעל ניסיון רב בניהול תביעות רשלנות רפואית וכדאי לחפש המלצות לפני בחירת עורך הדין.

משרד עו"ד צחי לביא מתמחה בתביעות נזיקין כולל רשלנות רפואית בניתוחי פלסטיקה. המשרד מייצג את לקוחותיו במקצועיות תוך מתן יחס אישי לכל לקוח. מוזמנים ליצור קשר.

רשלנות רפואית פלסטיקה

לקבלת פרטים צרו קשר

בתקשורת